Har du spørsmål knyttet til frys av ditt medlemskap?
Her kan du finne svar på de fleste spørsmål knyttet til frys av ditt medlemskap. Hvis du ikke finner det du ser etter kan du enkelt benytte deg av kontaktskjema.
Ta kontakt med oss her:
Ofte stilte spørsmål
Kan jeg åpne frys tidligere enn avtalt
Om du ønsker å åpne opp frys tidligere enn avtale, må du sende oss en mail. Det er også mulig å åpne frys i resepsjonen når du kommer innom for å trene, om du kommer i bemannet åpningstid.
Vær oppmerksom på at betalingen løper fra den dagen du åpner opp medlemskapet.
Hvilke frysregler gjelder?
Våre ordinære frys regler:
- Sykdom som er dokumentert ved legeattest og som medfører at man ikke kan trene.
- Svangerskap som medfører at man ikke kan eller ønsker å trene.
- Utstasjonering i jobb eller studie som er dokumentert.
- Det gis ikke frys eller fritak for betaling ved ferieavvikling. Frys kan ikke tilbakeføres. Frys av medlemskap må være fastsatt og godkjent før frysperioden starter, og dokumentasjon må følge fryssøknaden.
- Frys gjelder minst 1 måned og maksimum 12 måneder.
- Bindingstiden forskyves like mange måneder som medlemskapet fryses slik at medlemskapets varighet blir 12 betalende måneder.
- Betaling kan avvike fra frysperiode, men utgjør like mange måneder.
- Frys er ikke godkjent før man mottar bekreftelse fra Spenst Nesttun.
- Ved oppsigelse under frysperiode bortfaller ikke din oppsigelse måned/periode.
Noen ønsker å reise litt oftere på ferie eller ha litt mer frihet i sitt medlemskap. Derfor har vi en frysforsikring i våre plussmedlemskap på to måneder som gir deg mulighet til å fryse ditt medleskap uten dokumentasjon 2 måneder i året. Frysforsikring er inkludert Spenst pluss.
Når åpnes mitt fryste medlemskap?
Du finner informasjon om når medlemskapet ditt vil åpnes i bekreftelsen du mottok på behandlet frysskjema.
Ønsker du å åpne medlemskapet ditt tidligere enn planlagt, kan vi avbryte frysperioden i resepsjonen når du kommer innom for å trene. Vær oppmerksom på at betalingen vil starte fra datoen medlemskapet åpnes igjen, og at neste faktura/AvtaleGiro-trekk kan være høyere enn vanlig.
Kan andre bruke mitt medlemskap i istedenfor å fryse det?
Ditt medlemskap er personlig og kan ikke benyttes av andre. Dersom du låner bort kortet ditt kan medlemskapet sperres. Så lenge medlemskapet ditt er fryst, kan ikke medlemskapet benyttes.
Hvordan kan jeg forlenge frysperioden min?
Ved behov for forlengelse av frysperioden, må ny mail sendes oss innen utgangen av inneværende frysperiode.